2008-06-23
 16:03:43

I did it!

Mardrömmen var en falsk dröm.
Thank god.

Min första arbetsdag har bestått av en presskonferens, dvs aptråkiga
bilder (men skönt första-dagen-jobb)
Jag har för första gången i livshistorien (eller okej, andra gången) kört i bil
i á la hufudstaden. Tack och lov SLAPP jag fickparkera.
Det gick med andra ord bra.

På presskonferensen sprang jag runt som en tokig iller och tog så mycket bilder
som möjligt. Mardrömmen än ju att vara bildtorsk, vilket visserligen aldrig har hänt, -än.
De gamla rävarna från andra medier satt och sov på varsin stol och tittade tröttsamt
på mig, "överambitiösa vikariejävel" sa deras blickar.
Det kan jag leva med!

Ja, det har varit en riktigt bra dag! Har fått luncha med Fia från Nordnytt som också är
i Stockholm under sommaren. Så lunchen bestod av senaste skvallret från norrland
vilket var mycket mycket smarrigt!
Vi ska nog hinna med en hel drinkar i sommar, eller hur Fia?



Det bästa med dagen var att jag KOM IHÅG att dra ur sladden ur MILJÖbilen.
Lite opraktiskt att åka iväg med den kvar i liksom.
Det senariet har jag och Sara redan upplevt. Been there done that.

Tack för idag, slut för idag!
Nu ska jag till min vän Jocke och kolla på hans nya superläckra
lägenhet!
Rich Bitch!


Sabbe

Låter som diu grejat första dagen på jobbet riktigt bra min vän ;) hoppas diu haft de bra på din "semester-vecka" o att diu boat in diih ordentligt i din lägenhet niu:) tatt lugnt vännen!! kraaaams



PUBLICERAT: 2008-06-23, 20:16:30 | URL: http://chippie.blogg.se/
Fia

Självklart,vi ska äga Ljunggrens och Josefina i sommar!! (Frida tvingsde mig skriva detta nu, då vi är hos min kompis på söder och festar lite mitt i veckan, nice, hej,hej)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: