2008-07-19
 09:24:38

Första intrycket av förorten.

För första gången så ska Emma och Maria komma till Sthlm och hälsa på mig
i min lägenhet i förorten...
Tyvärr så blir alla deras fördomar om just förorten, besannade.

Vi sitter på min balkong under kvällen, dricker vin, lyssnar på musik och
kollar på roliga klipp på youtube. Ingen orkar egentligen gå ut, speciellt inte jag
som sitter i mjukisbrallor, mammas tröja och raggsockor...

Tills slut så är det dags att bege sig hem.
Vi öppnar lägenhetsdörren (jag bor på loftgång). Då hörs det ett JÄVLA LIV. 
Vi tittar ner från loftgången och ser en full kille i 25-årsåldern som står och sparkar på något.
En cykel tror jag.
Fast lite konstigt är det, eftersom han isåfall skriket år cykeln att den resa sig upp.

Även andra grannar uppmärksammar killen.
"Hur mår han?" Frågar en granne.
Då inser vi att det är en stackars kille som han står och sparkar på.
Emma och Maria går ner (vårdare som de är) medan jag står kvar på
balkongen med mobiltelefonen i högsta hugg.

Den galna kille fortsätter att skrika och sparka på killen som ligger på marken. Han reser
sig inte upp utan ligger kvar.
Det är blod på marken.
Jag frågar tjejerna om jag ska ringa polisen, och sagt och gjort. Polisen är
på plats på några minuter.

Den sårade killen har då hunnit bli unburen av några (vet inte vilka) i en lägenhet,
medan den galna killen antagligen har gått in i sin.
Polisen försöker komma in i hans lägenhet och efter ett tag så lyckas de.
Då kommer en kvinna utspringandes från lägenheten där den sårade killen är och skriker:
"POLIIIISEN! POLIIIIIIISEN!
Då är killen helt okontaktbar.

Två ambulanser anländer till plats.
Vad som hände sen vet vi inte riktigt. Polisen stannade kvar ett tag medan
ambulansen åkte iväg.

Detta blir första intrycket av livet i Vällingby. Samt första mötet
med mina grannar i huset bredvid.

Ni är hjärtligt välkomna tillbaka tjejer!


ida

men gud de händer grejer hos dig hör ja. scary.



PUBLICERAT: 2008-07-19, 09:51:30 | URL: http://www.idapersson.se
Malin

Oh my god...vad läskigt.


Sara

Hahaha, vilket flyt! Just precis denna kvällen är dina katrineholms, sveriges tråkisgaste stad, polare på besök. Hahah. jag dör de är trist men vilken tajming.


Frida

Att bo i förorten är som att vara med i en action film!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: