2007-11-26
 23:58:13

Tillbaka till framtiden

Jajemen, jag har landat i Dandery och blev välkomnad med hämtning vid tunnelbanan och god mat. Det är inte dumt att vara inneboende hos faster ibland. Flygresan hit var inte alls bekväm, även om det ändå gick fort, 1 timme lite drygt. Men landningen kändes som rena helvetet. Politen gasade på... saktade ner.. planet gungade till så det blev kräkvarning, sen gasades det på igen, saktades ner, gasade på... så höll det på i säkert fem minuter!!! Det är rätt länge om man tänker efter. Saken är den att om det bara är jag som är nervös inför landningen/starten så brukar det vara lungt. Men när även ANDRA börjar titta sig omkring och undra vad som händer, så blir jag livrädd och får dödsångest. Då gör mig berädd att blåsa upp flytvästen och slita ner tygstycket som hänger i taket och tillverka en fallskärm av den.
Tack och lov överlevde vi denna gång också!

Jag och piloten hoppar ut genom planet!
254202-24

Jag måste också berätta att jag har sökt en mängd extrajobb här i Stockholm som jag ska kunna kombinera med SVT. Först ringde en man från Teaterbaren vid Kulturhuset där jag har sökt jobb, så dit ska jag få komma på intervju på onsdag. Det låter verkligen som en jätteroligt jobb!! Sen någon timma senaste ringde de från Mornington Hotell i Stockholm City, så dit ska jag nästa måndag på intervju. Fan vilket flyt! Nu ska jag bara få jobben också. Pricken över i:et vore om jag fick lägenheten i innerstan också.
De går bra nu!


Tina

Det lät otrevligt det där... Men det är ju tur att du blir bra på bild iaf ;)

Härligt att det går bra för dig där nere i huvudstaden! =)


Sara

Ååå, faaaan va skönt att de hörde av sig. Jag tänkte nästan de. Om man ska få ett jobb så är de ju klart att man får det i sthlm! Nu sitter jag å funderar på om jag ska jobba på TV-serien som ska spelas in här uppe eller inte. De är bara några dagar. Men kanske ändå kul å göra ngt tv aktigt innan man drar ner. Kram på dej



PUBLICERAT: 2007-11-27, 10:32:55 | URL: http://nolita.blogg.se
sussu

heeej!!!! Kul o höra att du trivs bra. hör av dig när du dyker upp i december så får vi ta en glögg kväll. Jag kom på att jag har också en sida fast ingen blogg men en resdagbok. www.resdagboken.se sen söker man resenär sussus. Kraam kika in när du har tid o lust



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: