2007-11-22
 11:04:19

Norrländsk kaos


Vilken kasos det var imorse då!!! Jag vaknar 08.30 och känner mig väääldigt utvilad, underligt tycker jag... jag går mot duschen och gör mig redo för att hoppa in... då tanken slår mig... "vänta nu... är klockan 08.30???... jag ska ju gå upp 07.30!!!!" Jajemen, jag mitt snille hade ställa klockan en timme senare än vad jag skulle gå upp. Detta innebar att jag bara hade 25 minuter på mig innan bussen skulle gå mot tunnelabanan, missade jag den så skulle jag komma försent till jobbet!! SUCK! Till saken hör också att jag var tvungen att packa väskan eftersom jag ska åka till Luleå idag efter jobbet! FAN vilken stress det blev på morgonen!!!
Paniken steg i kroppen, men TACK OCH LOV så hann jag med bussen... dock en smula ofräsch!

När jag kom till jobbet så gick jag för att ta mig en uppiggande morgonkaffe, då stöter jag på Richard Palm som undrar om jag är ny på redaktionen. "Ja, det är min andra vecka." Svarar jag artigt.
"Kul med lite norrlänningar" säger karln!!!
Där har vi det svart på vitt alla norrlänningar som tror att jag pratar "Stockholmska". Tre år i Piteå har satt sina spår. Jag, Frida Danielsson, pratar norrländska, så är det bara! Jag övertyga honom att jag var från Katrineholm, även om han trodde mig, så lät jag mer norrlänning enligt honom.

5 minuter senare.

Nu kom precis min jobbarkompis Alban in med en "present" till mig... nämligen uppslaget i expressen från igår den 21 november. Jag citerar:
 Välkommen till Sveriges tråkigaste stad
Ja, det var här man hamnade i natt.
På stortorget i Katrineholm.
Sveriges tråkigaste stad.
Detta torg är öde, blåsigt och kallt..

Jaha då är man uppväxt i Sveriges tråkigaste stad också. ha ha ha... herre gud så komiskt. Jag kanske skulle ha låtit Richard Palm tro att jag var norrlänning, det hade väl varit bättre än att vara från Katrineholm.. Sveriges Tråkigaste stad!

Ytterligare 5 minuter senare
Det händer mycket under tiden som jag skriver bloggen!
JOSSAN MIN ÄLSKADE VALSTAVÄGEN-DARLING ringde från Nya Zeeland!! Det är nästan så att en liten tår tittade fram i ögat.  ÅÅåååh vad glad jag blev! faaaan jag saknar den lilla daimungen!!! Hon verkar ha de så jääkla bra, och det gör mig så glad!! Men nu vill jag att hon kommer hem så vi får dricka vin och sjunga daimlåtar och leka MAT... (internskämt för er som inte förstår).

När jag började skriva bloggen var jag trött och seg, nu är jag pigg och på superhumör tack vara ett telefonsamtal! Heeelt otroligt!  Nu är det dags att göra nytta på jobbet!! Eller iallafall att se lite viktig ut! Sen flyger jag till Luleå ikväll!!


Jag och Jossan som livar upp Sköldinge en sommarkväll!


JOSS THE KOSS

hahaha. frida mitt barn. vad kul o läsa din blogg.
kom nyss hem från festen. pigg o fräsch :p
fan alla trodde ju nån hade dött när jag ringde DIG... men jag var ju bara glad attt få höra din röst!!!! mitt baaaaarn!
miss you heaps men ses snart
PUSSPUSS


Ida

sveriges tråkigaste stad. skrattar. nu va ja oxå tvungen att läsa den artikeln. Ha det så underbart uppe i norrland nu, å så får du jobba lite mer på din dialekt:P kram



PUBLICERAT: 2007-11-22, 15:58:20 | URL: http://www.idapersson.se
Sara

Haha, Piteå är på väldigt god väg. Förutom att McDonalds stänger i både piteå, luleå och skellefteå så stänger även Kalles. Rör inte mej i ryggen men uppenbarligen många andra Pitebor som lämnar typ 70 kommentarer på PTs hemsida.. Folk är upprörda. Nu är hela nöjesutbudet på veckorna borta... För de är ju sååå många som går ut här å tar en öl. Om man inte räknar med alkisarna. Kul att du är påväg hit snart.. Jag längtar tills imorgon



PUBLICERAT: 2007-11-22, 18:53:55 | URL: http://nolita.blogg.se
Tina

Vilken otäck start på morgonen, sånt där är ju bland det värsta som finns! Va tur din kompis ringde och gjorde dig pigg o glad då! =) Hoppas du får en trevlig helg i Pite iaf=)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: