2007-12-18
 14:52:27

Update från SVT-fest

Här kommer en liten uppdatering från helgen. En smula sent.

Festen med SVT var otroligt rolig!! Lördagen började med lite glögg och vin i gamla stan med några ABC:are. Typiskt trevligt. Vi tog en taxi ut mot Winterviken... men det var lättare sagt än gjort. För taxichaufföran hade inte en aning om vart de låg. Så VI (passagerarna) fick fråga en annan taxi om vägen dit... så vår taxi kunde skjuta dit oss. (Undra om man kan köpa taxikort på blocket nuförtiden)

När vi kom fram till Winterviken, som var något slottsliknande (www.winterviken.se) så bjöds de på mingel och champange tills VD Eva Hamilton skulle dela ut lite priser till årets program, årets känsla osv... Jag fick dock inget pris. Underligt! Jag har ändå jobbar här i 6 veckor!
Bland annat K-G Bergström fick pris hans program "rakt på". En medarbetare på ABC fick pris för att han "kunde allt" han har jobbat som redigerare, reporter, sändningsproducent, redaktör och nu även programledare.

Efter skål i skumpa och applåder så blev det tre-rättersmiddag med massa gott vin!!
Jag kan inte smyga med att jag trivdes! ;-)

Men som alla andra fester så slutar det alltid med lite sång, lite dans och lite naket! Vi shakade på tills klockan 05.00 på morgonen och då var jag så trött så jag trodde att ögonen skulle trilla ut. Jag hade nämligen gått upp 04.00 på lördagen för att jobba.
Hela söndagen gick åt till att sova.. å fy tusan så skönt det var!

Nu måste jag jobba. Imorgon är mitt vik på ABC slut... hoppas att jag kommer få jobba några dagar här efter nyår. Men som det ser ut nu så ligger mina pass på Rapport! Väldigt spännande! Jag ser verkligen fram emot det!
Och min första arbetsdag 2008 är den 1 januari 09.00. Så det blir inte så hårt på nyårsafton för min del.
Några glas champange och sen lite sömn!


En extra tanke skickas till Sara som idag åker nästan 90 mil genom Sverige med sin packning!! Kör lungt!!

Snart är det juuuul!!!


abbe

Det var flera som blev förvånade när inte du fick pris på Nossy. Så gick snacket iaf. Antar att du STAL min mössa i brist på andra troféer...


Frida

vad skulle jag ha gjort då? Något minne från festen ville jag ju ha...



PUBLICERAT: 2007-12-18, 20:04:10 | URL: http://fridadanielsson.blogg.se
Sara

Tack va du är gullig!! Nu är vi äntligen hemma i Lidköping. De känns som jag hellre stannat i stockholm med dig och malin faktiskt.. Meeen de kommer ju. Om drygt en vecka så är jag uppe igen.. jobbar du lördagen den 29e? Annars får du komma å möta mig på centralen å följa till lägenheten å hjälpa till att inreda vår verkligen minimalistiska lägenhet!


Frida

Det är inte helt omöjligt att jag kan komma upp då! Ska vi kanske hitta på något på kvällen då? GÅ ut och äte eller så? Det var så länge sen vi tog ett glas vin och pratade!
Först inredning sen middag!


sara

Jaa, kanske de!! Jag kommer vid 1 tror jag. Sen beror de heeelt på vad mitt konto säger. Men ett glas vin slinker alltid ner!
Har du bokat biljett upp till sthlm eller?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: