2011-01-05
 09:39:56

träningskompis




Godmorgon followers, jag är ledig idag. High five för den va!
Tänkte tipsa om vad Nike + Ipod är. Den perfekta vännen ute på löparrundan (eller promenaden?).

Du väljer hur långt du vill springa/gå. En röst coachar dig igenom passet genom att berätta din tid, hur långt du har sprungit, din medelhastiget och hur långt du har kvar... blandat med din träningsmusik såklart.
Har du sprungit 9km av 10km så får du en härlig nedräkning när du börjar närma dig mål.
Detta peppar mig som bara den!

Den lilla röd/vita sändaren sätter du i skon. Jag fäster den på skosnöret med ett litet fodral avsett för just den.
Har du en Iphone så är det bara att aktivera Nike + Ipod i "program", sen börja gå för att dom ska känna av varandra.
Har du en vanlig Ipod UTAN Nike + Ipod programmet, så fäster du den vita pluggen på spelaren.

Man kan köpa sändaren MED eller UTAN plugg. Utan kostar den bara 200 spänn. LÄTT VÄRT för din träning!

Se bara till att kalibrera den så 1 km verkligen är 1 km. Inte alls kul om det bara är 700 meter i verkligheten... tänk så mycket diff det blir på 10 km då.
Den säger till dig att du ska kalibera, och det bästa är om du kan göra det på en idrottsplan där det är utmärkt 400meter.
Välj att kalibrera för 400m ---> spring 400m.



Klart!

För er löparsugna så är årets första lopp den 27:e mars.
Premiärmilen på Djurgården.

Jag är även anmäld till HALVMARATON, 21,1 km genom Stockholm i september.

2011 ska bli löparåret.





sis

fint nagellack! ;)


Frida

hahahahaha vet du, när jag la upp bilden så tänkte jag att du skulle lägga märke till min vackra nagel. Men det är faktiskt borttaget nu :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: