2010-09-05
 16:38:23

Tjejmilen 2010


Mitt första lopp ever. Jag är mäkta stolt över mig själv.
När det var dags för min grupp att starta så var jag på hugget och ställde mig längst fram i ledet.
Då slipper man ju trängas med folk.

Vilket härligt pirr i magen jag hade!!

Första kilometern var jättejobbigt. Faktiskt. Men sen blev det bara bättra och bättre.
Det svåra var att hitta rätt tempo - sitt EGET tempo.




En tom bana som snart är fylld med folk. 28.000 deltagare.





Djurgården är FANTASTISK att springa på. Det är andra gången jag gör det. Men det kommer absolut bli fler gånger.
Synd att det var tjockt med folk över allt. Vissa startade i grupper som de inte borde ha gjort...
Varför starta i en grupp som är tänkt att springa på en timme... och sen gå sakta??
Det vinner ju ingen på!






Efter 8 km var jag pigg som en lärka. Jag var förvånad över att tiden hade gått så fort. Jag kände att det var värt att fota skylten... det var millisekund från att jag sprang in i den. DÅ hade jag f-n i mig blivit lite generad.





FINALLY!!
I mål efter 1 timme, 1 minut och 37 sekunder.

Jag blev välkomnad med en medalj och en blomma av min fina sambo.

Jag hade verkligen hoppas på att springa under timmen. Men jag är otroligt nöjd ändå.
Jag älskar att springa!
Nu ska jag fortsätta träna och springa under timmen nästa år.

Nu siktar jag på 2011:
Vårruset - 5 km
Tjejmilen - 10 km
Halv Marathon - 21 km ???





Yohanna

Wow. Superduperbra gjort Frajda!!!!!!



PUBLICERAT: 2010-09-05, 21:14:33 | URL: http://maiplu.se
Carin

Duktig du är!! Roligt med en medalj att gömma i byrålådan ;)



PUBLICERAT: 2010-09-05, 23:11:22 | URL: http://nursen.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: