2009-11-07
 08:45:05

Phi Phi Island

Phi Phi Island

Det ar fantastiskt hur snabbt man glommer kalla sverige.
Jag kan inte tanka mig att jag faktiskt ska tillbaka till Stockholm om nagra (manga) dagar.

Phi phi ar valdigt vackert, men det ar pa tok for mycket svenskar for min smak.
Jag vill kunna prata fritt om alla manniskor jag ser utan att raka ut for att
nagon ska forsta mig.

Vi har precis bytt fran ett hotell till en bungalow. Jag vet inte vad det ar for typ av
standard. Men badrummstaket bestar av palmer sa det ar antagligen ett helt zoo dar
inne i natt. AC har vi inte heller, sa svettigt lar det nog bli.
Men bor man 50 meter fran stranden sa kanske man overlever en natt.

Imorgon aker vi vidare till Koh Lanta. Dar ska vi gora ett nytt forsok att hitta ett
stalle med farre svenskar.
Kan bli svart.

Hur som helst sa ar det skont att slippa Phuket.
Aven om stranden var vacker sa kandes det lite underligt att ALLT
var till salu.
Allt fran kortlekar till horor.
"Do you looking for at boyfriiieeeeeeeeend" skrek de efter oss.
Nej tack.

Stranden kryllade av forsaljare som salde mat, hangmattor, klader,
instrument mm mm.
"Snart kommer de val och saljer elefanter ocksa" sa jag till tjejerna.
MYCKET RIKTIGT.
En man kom med tva elefanter.... dock inte riktiga. 


Nu ska vi luncha med massa stark thai mat!
MUMS!

Puss till kalla sverige
fran tokvarma Phi phi Island.


Frida, Sara, Sandra, Lina



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: