2009-07-04
 20:36:13

Hjulet snurrar. Men hamstern är död.

Jag har lyckats vända på dagarna under min semester. 
Då menar jag inte att jag är uppe på natten och sover på dagarna.
Nej nej.
Jag förtärar vin på veckodagarna och har pensionärsliv på helgerna.

Idag steg jag upp före tuppen och begav mig in till stan för att träna. Sen blev det en shoppingrunda
med Sara, som förvisso bara resulterade i en tågbiljett till Göteborg.
Nu sitter jag på balkongen med nötter kaffe och läser korsord.


Det började jävligt lätt med ordet "GRIPA" på två bokstäver som självklart var "TA"
"Jävligt enkel match det här", tänkte jag.
Tills jag kom till den andra ledtråden "KOMMER DEN SOM VANN" på fyra bokstäver.
"SIST" är min spontana tanke.
Som tur är så kommer jag på mig själv att det är SIST fast tvärtom, alltså FÖRST.


Jag började skriva ner ordet ruta för ruta F....Ö.....R..... öööh... oj, det saknas en ruta.
Just det... fyra boktäver....


Här tröttnade jag.

Undra om det finns vin hemma.




Anna

Etta Frida...Etta! :) Trevlig lördag på dej!



PUBLICERAT: 2009-07-04, 20:48:55 | URL: http://metrobloggen.se/annabroberg
Frida

Aaaah... knepigt alltså! haha


sara

barn-korsord kanske vore e idé!


Ida Kentner

Hahaha! Känner igen mej!


Johanna

Använd blyerts damn it!! :) Annars är ju loppet kört på en gång :) Å hur kommer man ens på att man ska lösa korsord? Du får skaffa korsords-uppslagsbok! Jo, det finns faktiskt! ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: