2009-07-06
 14:24:21

Frida - Arbetsförmedlingen, 1-0

Idag har jag varit på introduktionsmöte ala Arbetsförmedlingen.
JätteBRA med tanke på att jag börjar jobba om två veckor idag.
Men vill man chasha ut några ören från A-kassan så är det bara att ställa sig
i kön och se arbetslös ut.

(Förtydligande: Kön - som i en rad med människor. Inte Kön - som i genus....)

Mötet var otroligt givande.
Jag hann fundera ut vad jag skulle göra på min
25-årsdag (det är ju bara ett halvår kvar nu...)
Jag hann fundera ut vad jag skulle laga till lunch och så
hann jag drömma lite om Thailand.
Tiden bara rann iväg....

Det hade faktiskt varit mer givande att lyssna på en mört i 45 minuter
än AMF-mannen som läste innantill från en Powerpoint-presentation
om hur viktigt det var att vi sökte jobb.
NO SHIT! Är det inte därför vi är där?!?

Som i någon protest mot Arbetsförmedlingen och A-kassan så har jag tokshoppat

upp halva min budget och köpt en flaska vin och lite böcker.
Ikväll ska jag kolla vad jag har för gamla lik i gardebroben - ut med det gamla, in
med det nya. Sen ska jag läsa min nya bok av Belinda Olsson.

TILL SIST
Varning på stan!

Ryssvärmen är påväg till Sverige.
Ingen är gladare än jag att jag har köpt en pälsmössa!!!!



 




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: