2009-01-15
 11:14:42

åldersnoja

I bilen på väg till jobbet imorse så slog tanken mig att jag inte BARA är 24 år.

Utan att jag är HELA 24 år.

Om ni förstår skillnanden..?

Tanken är väl att jag som kvinna ska bilda familj där runt 30 och föra min ädla
släkt vidare (?). Men dit är det ju bara 6 år! Herre gud!
Åldersnoja!

Om 6 år vill jag fortfarande sitta vid norr mälarstrand på helgerna och inandas sommardoften
med ett glas rosé i handen. Då kan man ju inte ha fjorton barn där hemma som måste
underhållas och nattas.

Kan man inte skjuta upp det där med familjeliv till nästan liv?
Jag har ju redan en fantastiskt lagom galen familj hemma i sörmland.
Muminmamma, mumunpappan, muminbror och hans muminsambo.
Det kan inte bli bättre!


Nästa år är jag 25.
Då är det halvtid till 50 år.
Shit.....


Jag är ju inte ens mogen nog att kunna ta hand om en katt.



Rosé och sommar året om, tack!


Lina

du är ju mogen nog att ha hand om mig, så då klara du nog en katt också. :)


Frida

.... du lär mig feströka, jag lär dig att alla är bra vin-dagar.

Vem är det som tar hand om vem egentligen?

Vi kanske skulle behöva en målsman av någotslag.



En muskulös, brunbränd manlig målsman då alltså.


Sara

Du kan ju börja med katt där runt 30 överlever den 5 år kan du ju överväga bebis. Annars får du ta hand om dina Bag-in-box på heltid och helhjärtat


Frida

Bra plan Sara, bra plan!


Lina

en målsman alltså... hmm.. kanske inte är en dum idé. vore ju trist om vi skulle bli två alkoholserade tjejer med kol. två snygga alkoholserade tjejer med kol ioförsig. men sätter ut en annons på blocket omedelbums för säkerhets skull.


Sabbe

haha.. de där e juh int helt sant frido! =P diu tog juh alldeles utmärkt hand um moa-kissen nä diu bodde här;) haha.. iallafall fram ti näst-sista kvällen, då diu försökte låsa in henne på ditt rum.. men de kanske bah va för att diu försökte smuggla me henne ti sthlmo;) hmm.. diu kanske ha rätt ändå;) diu e no int mogen för katt=P haha.. men diu.. åldern e bah en siffra.. skit i siffrorna;) mer vin ti frido!! ;P kraaaaam


Sara

Eller så köper ni en katt och har den som målsman


Frida

Neeej... jag laddade ner ett nytt album, sen kändes allt lite bättre!


Frida

Hallå Sabbis!!!

När ska du komma till Sthlm och hälsa på?? Ta med hela uppsala-ligan!! Eller så våldgästar jag er :)

Puss å kram!


Sabbe

Jaaa.. =D vi borde verkligen ta oss ti storstaden nån gång!! fy o skam att ja int än hälsat på diih!! hehe.. e diu ledi nån kväll så e de juh bah o säga ti=) så långt bort e man juh faktiskt int!! o som sagt, diu e alltid välkommen ti uppis!! vi hörs!! kraaaam o pussss


sandra

Jäkla bra. Det där med att skjuta upp det till ett andra liv. TÄNK om det hade varit så att ens första liv, alltså det vi lever nu, bara var ett provliv. Nu fick man prova på allt man ville och prova på allt. Och sedan nästa liv var det på riktigt, då kommer man ihåg allt bra man gjorde i testlivet och så skiter man i det som inte var så jävla smart. BRA IDÉ!



PUBLICERAT: 2009-01-16, 10:39:22 | URL: http://absolutsandras.blogg.se/
Lina

så länge du och jag frida är kära och bor ihop blir det ingen katt. för vem får mata, rasta och dammsuga katthår? jo jag, din husa. :) du är ju en hårt arbetande kvinna. (...rastar man katter?)


Anonym

Rasta katter??

Att man gör rastafläter i ullen tänkte du?

Det kan man nog om man vill..


Frida

Rasta katter??

Att man gör rastafläter i ullen tänkte du?

Det kan man nog om man vill..



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: