2009-01-09
 22:39:20

Kommer bussen idag?

Ibland när jag missar tunnelbanan så suckar jag irriterat när jag ser att nästa tåg går
om hela SJU eller ÅTTA minuter. Ibland är det till och med TIO minuter.

Åååh vad länge...!


Det är då man måste fundera på hur kommunikationerna ser ut på landet. Till exempel 
den lilla staden Katrineholm, som jag kommer ifrån.
Om jag ville ta mig från min familjs hus på landet in till Katrineholms pyttelilla centrum som bestod
av Åhlens, Kappahl, några kaféer och Lindex, så fick jag anpassa mig efter dessa tider:


Sköldinge - Katrineholm (exepemel på bussar imorgon)



 2009-01-10  16:10  16:40     

 
2009-01-10  20:15  20:45       

  
2009-01-10  23:35  00:05       


2009-01-11  00:55  01:25  



Min mor fick agera taxi hela min uppväxt.
Ett litet Tack så här i efterhand till dig mamma!



Jag hittade den här roliga bilden från 2007 då Katrineholm blev utsedd till Sveriges,
(håll i er nu) TRÅKIGASTE stad. Ha ha ha!
Kommunpolitikerna blev otroligt upprörda och ansåg att "priset" istället skulle ha gått till
Flen, om ligger 2 mil norr om Katrineholm.

Tokstollar!


Joss

Jo men vettigt och jämföra Katrineholm med Stockholm. De har ju faktiskt inget tunnelbanesystem, och så är de förmodligen miljömedvetna också, o vill inte förpesta atmosfären med ännu mer koldioxid :p


Joss

Jo men vettigt att jämföra Katrineholm med Stockholm. De har ju inte ens ett tunnelbanesystem :p


Frida

Klimakteriekossa.



Nä förlåt. Där var jag hård.

puss


Rasmus

Hahaha, Katrineholm i ett jävla nötskal :P



PUBLICERAT: 2009-01-10, 23:07:27 | URL: http://sargeholm.blogspot.com
Joss

Bajs


frida

kiss


frida

kiss


Yohanna

HYSTERISKT kul!! Detta har jag totalt missat :) :) Undrar om det var framrostat av de som bor kvar i Kholm? De ar iaf mastare pa att beklaga sig men anda stanna... Eller sa ar det bara jag som tycker sa? haha.. HUMOR!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: