2009-02-05
 23:19:50

på upptäcksfärd i Tärnsjö

Idag har vi varit och filmat i Tärnsjö, en liten liten, jag upprepar, LITEN by 5 mil från Uppsala.

I Tärnsjö finns det en pizzeria, en nerlagd mack och en kyrka.
Idag föll det sig så att vi var tvugna att äta lunch i denna lilla by, därför bestämde vi oss
för att prova byns pizzeria.

Vi kliver in i en tom tråkig lokal klockan 11.30. Det finns tre dagens rätt att välja på. Jag och min kollega väljer
pytt i panna.
"Tyvärr, den är slut" säger föreståndaren.
"Slut? Va? Redan nu?" Säger jag och garvar. Inte en människa syns till och jag kan inte tänka mig att så många
människor har hunnit äta upp all pytt i panna redan kl 11.30.
Men vi beställer snällt något annat.

20 minuter senare får vi in mikrovärmda köttbullar.
Som smakar plats.
Under tiden som vi lunchar syns inte en människa till. Typiskt att vi missade rusingen på lunchen..?!
Vi kunde ju faktiskt ha fått träffa en Tärnsjö-invånare....


Dock så fick jag chansen att prata med en invånare när jag stod och filmade en nedlagd affär.
Det är en tandlös man.... nej förlåt.... han hade EN FRAMTAND.... som kommer fram och säger
"Hööööörruuu! Filma mig istället! I Går kom insatsstyrkan och hämtade mig. Men de släpte mig igen!"
"Ehhh.... det låter spännande hörru du.. men nu måste jag gå"  Sa jag och hoppade in i bilen och åkte.



Nej. Tärnsjö ska jag inte bo i.







Sara

Annars låter det som en stad med Stockholms action (med tanke på att lunchen tog slut vilket sällan händer här samt insatsstrykan) men då med plusset att det kanske är lite billigare med en bostadsrätt du kanske tom kan få tag i hyresrätt där mellan kyrkan å pizzerian. DET vore väl ngt!


Frida

Jag skulle hellre dö.

Dö en plågsam död - än att bo där!


Anonym

Hahah,jag veeet!


Tärnsjö

stadsbor förstår sig inte på landet helt enkelt.

stackars satar...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: