2009-04-15
 15:53:02

det nya livet del 416

GI-metoden.

Hur svårt kan det va?
Jag började idag.
3 koppar kaffe till frukost och en kycklingsallad med avocado till lunch.
Jag kommer vara mäkta stolt över mig själv om jag klarar min GI-diet dagen ut!

Näärå, går man bara i affärer och prova kläder tillräckligt ofta så blir man sjukt motiverad att
bli fit for fight.
Och sjukt pank.


Efter dagens tandläkarbesök så känner jag för att aldrig mer äta något onyttigt igen, eller något överhuvudtaget.
Jag har BORRAT en hemsk tand och det vill jag aaaaldrig göra om.
Känslan av att vara bedövad och samtidigt ha en hel verkstad i munnen får mig skräckslagen.

Nu ska jag hem och borsta tänderna, gurgla med Listerine och använda tandtråd.
Men först ska jag prova en klänning på stan.... för att motivera GI-dieten en smula....




Yohanna

Jag hoppas verkligen inte din egen tandläkare rekommenderade dig gurgla med Listerine??!! Det tar bort alla goda bakterier, och skadad slemhinnor och annat... iiiinte att rekommendera :( Ta hand om din munhygien, men det där gurglandet tror jag skadar mer än det gör gott. Emaljen å sånt skit du vet, är rätt bra å ha :)


Frida

Vaaa? Men varför ska det vara bra då???


Lina

flux är fint skit. mycket bättre än listerine o andra såna saker. det vet jag. för det har sverker på plus sagt.


Yohanna

Ja, bra fråga! Det är ju nån slags trend att sälja svindyra gurgelgrejor som är superstarka och slår ut den normala bakteriefloran som man BEHÖVER därinne i munnen. Det ska inte vara sådär starka grejor. Enda gången man bör skölja sådär är ju om man har rejält med bakterier därinne som inte ska vara där - dvs. vid infektion. Köp nåt mildare vettja :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: