2009-04-11
 09:09:13

jag är social, flexibel, kreativ och hatar barn.

Nu är det 2 månader kvar till jag blir arbetslöööööös..... i fem veckor. Coolt värre!
Men jag intalar mig själv att det är fem veckor semester.. bara det att tre av dem inte är betalda.
Så lite skönt ska det bli att ha fem fantastiska veckor i solen på balkongen där jag kan hetsdricka kaffe och störa grannarna med min underbara musik.
- För det är väl ungefär det jag kommer att ha råd med.

Eftersom jag inte visste om jag skulle få fortsätta att jobba i sommar så har jag sökt lite andra jobb. Bland annat som skolfotograf....
Kanske inte idealjobbet för mig som inte kan hantera barn, speciellt inte i stora grupper... men med tanke på att man ändå får jobba med en kamera så sökte jag jobbet.

För ett par veckor sen gick jag på arbetsintervju.
Bilden jag fick av jobbet var:
- Man jobbar arslet av sig och stressar som en tok. En klass ska fotas på 40 mínuter.
- Det är ett projektjobb vilket innebär att det INTE finns chans till mer jobb i framtiden.
- Jag tjänar 9800:- MINDRE än vad jag gör idag.

Jag tjäner fan mer på a-kassan.
I slutet av intervjun frågar chefen "Skulle du tacka ja till jobbet du fick det nu på plats?"
"Nej." Svarar jag.

Jag tror inte att jobbet är mitt.
Hoppas inte iallafall.

GLAD PÅSK!


sara

2007 Bianco del Salento IGT 295:- Glas 78:-



De är vinet vi drack på Tures!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: