2008-10-03
 08:57:45

Sverige - Stockholm - Arlanda

Så var man åter på Svenska mark.
Vad skönt det känns att skriva med å, ä och ö igen.

Resan hem blev en smula lång och sömlös...

Vi vaknade onsdag kl 08.00. Checkade ut från hotellet och
åkte buss och båt i ca 8 timmar för att ta oss till Kuala Lumpur.
Väl frammei KL så hade vi 12 timmar att fördriva innan flyget mot Bangkok skulle
gå. Några av timmarna fördrev vi på vår favoritrestaurang " lecka lecka" mitt i smeten.
Vid 22.00 åkte vi mot Kuala Lumpurs flygplats. Vi hade planer på att köra några omgångar
Yatzi och få lite sömn.
Dock så känndes allt en aning oroligt eftersom nästan 80% av flygen efter midnatt var inställda.
När vårt flyg dök upp på tavlan så var även det inställt.

Oh no!

Infomationen viste inte ett skit.
De visste inte ens som det gick något flyg dagen efter eller
vad som hade orsakat inställningarna.
Vi tog då själva tag i problemet och lekte detektiver och sökte på internet vad som hade hänt i världen. Då såg vi att
demostranter hade blockerat flygplatsen i Phuket. Därför hade ThaiAirways SAMTLIGA flyg
till och från Thailand blivit inställda.
Den här informationen gjorde att man varken ville spela Yatzi eller sova...

Till slut så löser sig allt med att vi får åka med Malaysia Airways till Bangkok.
Lite läskigt kan jag tycka, speciellt när man inte känner till bolaget.
tänk om det är en praktikant som kör flyget?
Men vi kom fram välbehållna till Bangkok iallafall.
Vi hann till och med en shoppingrunda!!

Efter shoppingrundan åkte vi till flygplatsen igen för att ta oss mot Stockholm. Det var först
då, i taxin som sömnenlösheten började göra sig påmind...

Efter taxfreeshopping (äääälskar alla parfymer och krämer) och en sista Yatzirunda så
går vi på planet.
Jag somnar så fort jag sätter mig ner. Vakner en snabbis av att flyget lyfter. Somnar om.
Vaknar 8 timmar senare, Kl: 04.30 Svensk tid.
Då är det bara ca: 2,5 timmes flygresa kvar.
Kan det blir bättre???

Detta kan bero på att Jag, Lina och Sandra slog vårt rekord i att vara vakna.
42 timmar. Jag upprepar. 42 timmar.
UTAN SÖMN!

Nu sitter jag på Arlanda, pigg com en lärka, illaluktande som en apa, ful som en åsna.

Men lycklig över att vara hemma!


Sandra B

Vääälkommen heeeeem darling!!! :) Vill se bilder!


Sara

Åå va jag är glad att du är hemma. Jag har saknat dej tokmycket. Hoppas ni haft de bra å att du blir fin i håret imorgon. Hörs snart. KRAM


ida

å herre gud. 42 timmar, ja hade dött och dödat nån för länge sen. haha. skönt att va hemma kan ja förstå. hoppas du lägger ut massa snygga bilder snart oxå:)



PUBLICERAT: 2008-10-03, 15:11:47 | URL: http://www.idapersson.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: