2008-11-21
 09:54:01

pank pank pank

Ju  mer jag funderar. Ju mer måste jag ha ett till objektiv med större bländare.
Canon 50/f1,8 II är det jag funderar mest på  nu.
Det är billigt om man tänker på vad man får för pengarna.

Men fan vad jag shoppar HELA HELA tiden.
Men ett intresse måste man väl få lägga pengar på?

Underbart skönt att det är fredag nu.
Jag ska sätta mig på tåget till familjen i helgen och dricka vin, äta mammas fantastiska mat
och spela poker. Det är njutning på hög nivå.
Sen ska jag fota lite såklart.....
....då vore det ju roligt med ett till objektiv..

Hej då alla pengar!


sara

Kläder är också ett intresse.


Jonne

Hej! Surfade runt å kom in på din sida av en slump. Ville bara säga att Canon 50/1.8II är en extremt bra glugg. Visst den är plastig och inte lika välbyggd som dyrare optik, men den levererar fantastikt skarpa bilder med ett härligt kort skärpedjup å en snygg bokeh. Ansedd som Canons mest prisvärda objektiv. Ett måste i kameraväskan!

Jag har själv flera av canons L-optik men använder ändå 50/1.8II till det mesta. Den är grym för porträtt, närbilder mm.

Dessutom är de en utmaning att fota med fast optik eftersom man tänker på ett annat sätt kring kompositionen.

Skulle kunna stapla superlativer i timmar över denna billiga glugg. (nej jag jobbar inte åt canon...)

Lycka till med fotandet å bloggen, de ser redan bra ut tycker jag!


Frida

TACK TACK TACK för din kommentar! Den är uppskattad !!



Och Sara, kläder är absolut ett intresse!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: