2008-11-26
 16:23:21

Den perfekta lägenheten

Jag drömer mig väldigt lätt bort på www.hemnet.se 

Och varje gång jag tittar på hemsidan så hittar jag "den perfekta lägenheten" som jag verkligen verkligen vill ha!
Jag nästan får lite ont i magen, någon sorts panik över att någon annan kommer att köpa just den lägenheten.
MIN lägenhet.
Jag har väldigt svårt för att tänka "det kommer ut fler som jag vill ha".
Istället så tänker jag "det här är min chans, mitt klipp, min lägenhet. KÖP KÖP KÖP!"


Efter ett tag börjar jag fundera på i vilken stadsdel jag vill bo.
Kungsholmen vore fint. Nära naturen och stan.
Men Söder är ju ganska soft. Där finns allt! Uteliv, restauranger!
Östermalm vore inte fy skam. Men kanske lite för snobbigt för mig!?
Jag skulle kunna tänka mig Hjorthagen eller Gärdet också. Jättefina områden!

Här får jag ofta lite beslutsångest.


Sen avslutas hela drömandet med att jag går in på Swedbanks hemsida och kollar mitt konto.
Då vaknar jag upp i verkligheten igen och inser att det är i en hyresrätt i Vällingby som jag faktiskt
hör hemma.


Malin

reality ångest är den värsta...men efter lite vin på freda blir allt mycket bättre!


Maddo

men vällingby är ju fint! Inte allt för långt till stan men nära natur och fina områden!



PUBLICERAT: 2008-11-28, 19:18:00 | URL: http://dreammaddo.bloggagratis.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: