2008-03-07
 16:47:16

En Jobbardag i Luften!!!

I Love My Job!

Jag har haft så jäkla roligt på jobbet idag!
Jag och min käre reporter Henning åkte ut till militärens flygplats i Uppsala och tittade på ett flygplan
som de precis skulle börja använda sig av.
Tanken är att transportera svårt sjuka så fort som möjligt hit å dit till olika sjukhus.

Planet var litet och skithäftigt, de kunde gå över 850 km/h. När vi kom fram till flygfältet så var mina
första förhoppningar att vi skulle få titta hur planet såg ut INNE i planet. Det vore lite lyx tänkte jag.
Men vi fick till och med provflyga planet över Uppsala.
Jag blev överlyckligt och glömde totalt bort min flygrädsla. Jag hoppade in i planet som flög
oss över staden.
Underbart!!!

När vi lite senare landade igen så gjorde vi lite synkar, och sen vi var redo att åka hem till redaktionen igen.
Då frågor dem om jag vill flyga helikopter också!!!
JAAAAA skrek jag! Så jag hoppade in i helikoptern, så fick jag ytterligare en liten tur runt Uppsala!

Jag är fortfarande helt extas!

Eftersom jag ska flyga till Luleå ikväll så innebär det att jag har flygit TRE gånger på samma dag.
Hahaha.. detta är rekord. Först ett litet jetflyg, sen helikopter, sen SAS-flyg.
Jag har snart botat min flygrädsla!

Två citat från dagen:
Frida - "Tack för skjutsen chauffören"
Piloten - "PILOTEN om jag får be"

Piloten till den andra piloten:
- "Vet du hur lång landningsbanan är...?"
- "nääää inte en aning..."

hmm... de kändes ju tryggt!

Dagen i bilder!

   Det coola flyget!

Henning och militärgubbe!

Jag och min kära kamera!

 En annan del av Uppsala!

 Teamet!

 I helikoptern!

 Jag och planet.


Sara

Men hej snygging! Frissan ser ju att vara toppen. Skööönt att de blev bra. Jag vill med flyga i massa olika maskiner. Såå roligt! Kan inte jag få praoa hos dej eller va de nu heter. De hade vart roligt! Flyg nu försökigt i de stoora SASplanet till norrland. I will miss you. Kraam


Malin

Skitsnygg i håret darling! Lugg funkar perfa!! Vilken lyxdag! Kul med roliga jobb hurrudu! själv har ja bara glassat på jobbet i dag! haha! funderade på va fasen ja fyllt dagen med när jag gick därifrån! Have fun in norrland. Sthlms gonna miss u! Ja e sjukt partysugen by the way...tänk dig den mixen! Två människor i en lya. En bakis å en partysugen! hahaha! Kooomiskt!



PUBLICERAT: 2008-03-07, 18:47:30 | URL: http://charmig.blogspot.com
Sabbe

Shit va skoj!! känns juh som om turen vänt niu diu!! Cooooolt o få flyga helikopter.. de e juh allas dröm för fasen:P o diu.. håret såg riktigt fint ut:D få ta miih en närmare titt på månda! tatt lungt i norr!! kramkram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: