2008-03-23
 18:00:20

12.5 timme och 100 mil senare..

Nu är jag hemma.
Hos Mor och far.
KATRINEHOLM!

Vilken härlig känsla på något sätt. Jag har trots allt inte varit här sedan jul. Ändå bor vi bara
en timme bort från varandra.
Möblerna/sakerna är inlastade i huset och nu får dem vänta här tills den 1 maj då dem flyttar vidare
till mina 33 kvm i Vällingby.
Resan hem gick smidigt (kanske är lätt för mig att säga som inte körde) vi startade från
Piteå som bestämt kl 04.30, ungefär kl 04.40 somnade jag i bilen och vaknade inte fören 30 mil
senare, i Ö-vik. Skönt att sova bort 30 mil... men det är likt förbannad 70 mil (SJUTTIOOO MIL) kvar
av resan.

Nu ska jag ta det lungt. Ducha, fixa till mig lite och kanske ta mig en grogg, för de gör man på landet.
De vore typiskt mysigt. Tända lite ljus och bara ha det skönt.
Sen ska jag leta i pappas "bibliotek" efter böcker om Svensk historia. Efter att ha sett några avsnitt
av serien "häxornas tid" av Jan Guillou så blev jag väldigt nyfiken på att läsa mer.

"Svenska Äventyr 1788-1900-talet"  har jag precis fått i handen av pappa.
Och en baileys.
Vilken toppenkväll det kommer att bli.

image125

Hejdå snön!


Sabbe

de va då int den lilla snöjhögen diu hitta nahj!! hahaha.. skönt att resan gick bra!!:) tatt lugnt!! drick lit baileys för miih me!! sambokraaams


Sara

Haha, klockren bild! Å jag kanske ska övertala pappi att ta en grogg med mig här med.. jag är ju oxå på landet. Ååå, jag har blivit KUNG på fickparkering. I alla fall i Lidköping. Vi får väl se hur de går i sthlms trånga luckor. Sköönt att ni är hemma igen. Kraamar



PUBLICERAT: 2008-03-23, 18:51:01 | URL: http://nolita.blogg.se
Frida

Åh herre gud nu blir jag stressad. Jag måste också lära mig att fickparkera. LÄR MIG! Pleaaaase!

Kraaaam tjejer, jag tar en baileys för er båda ikväll! MUMS!


Sara

Jaa, jag kommer å lär dej på svt.. Dock INTE med nån annan en dej in the car. Eller så tar jag med pappa.. han är grunden till allt mitt lärande idag. Jag tog en GT åt dej här. Tillsammans har vi ju haft en helkväll.



PUBLICERAT: 2008-03-24, 00:22:19 | URL: http://nolita.blogg.se
Linda Klingberg

Hej Kussen,
Jag är så nyfiken på festen, har kollat bloggen under dagen och undrar bara när ska din bakfylla sluta så att man får höra resten av din galna kväll????? kramar Linda



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: