2008-06-25
 17:52:08

Vi fick ingen böter iallafall...

Min arbetsdag.

Det mindre bra med dagen:

1. Vi kommer till garaget och sätter oss i bilen, - Bilen startar inte.
2. Vi får gå tillbaka till redaktionen (LÅNGT) och byta bil.
3. Jag får ny kamerautrustning med andra personliga inställningar.
4. Bilen är en sk. Prio. Den funkar inte som en vanlig bil, så jag får en snabbutbildning.
5. Vi kör iväg.
6. Inser att det är den enda av de ca: 50 bilarna som INTE har GPS.

- VAD skrev jag i mitt förra blogginlägg?! Jo, "Thank God för GPS".

7. Vid det här laget är vi jäävligt stressade och sena. Ingen hittar.
8. Lars drar fram den gamla hederliga kartboken och har högläsning.
9. Jag gasar järnet till Nacka, kör som en galning och parkerar som en idiot.
10. Vi ställer oss där det är förbjudet att parkera - annars skulle vi inte hinna.
11. Vi gör jobbet. Och går tillbaka till bilen.

Det positiva med dagen.

1. Vi får ingen P-böter. Bara en VÄLDIGT arg lapp på vindrutan.



Personligen tycker jag att man ska få stå hur som helst om man kör en SVT-bil.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: