2008-06-03
 18:12:11

Sagan om Lichtenstein

Påväg till lunchen idag så gick jag förbi Gallerix och såg en urläcket tavla.
Det var en Roy Lichtenstein, och jag verkligen älskar popkonst.
Vet inte varför, eller när jag började göra det. Min faster har bland annat
en stor Lichtenstein, och kanske var det där jag blev inspirerad.

Tavlan kostade 900 kronor och var nedsatt 50%. 
Eftersom jag har ställt in mig på att INTE shoppa så mycket den här månaden
så tvekade jag ändå.

Jag tänkte och tänkte och tänkte... tills jag kom fram till:
"Va fan! Här har jag en tavla som jag verkligen vill ha, med nedsatt pris,
vad tvekar jag om???"

Jag gå in på internetbanken för att föra över en slant.

DÅ HAR SKATTEN KOMMIT!

Jag springer iväg till Gallerix för att göra min bästa affär någonsin (efter min macbook pro)
men talvan är borta....

Med gråten i halsen (inte riktigt, men ändå) frågar jag expediten om den är såld.
Det är den.
Jag vänder mig om för att gå, tills den fantastiska kvinnan säger:
"Eller vänta, det finns en till på lagret som jag kan rama in åt dig om du vill,
kom tillbaka imorgon så är den klar!"

Det VAR meningen att jag skulle ha min popkonst!

image250
Min Roy Lichtenstein talva som jag ska släpa hem på tåget imorgon


Ida Kentner

Popkonst och Roy Lichtenstein är fan bra skit Frida!



PUBLICERAT: 2008-06-04, 10:26:00 | URL: http://www.idakentners.blogg.se
Frida

Jaaa eller hur!
Kul att du också gillar de!!


Pappa

Gillar mycket konst, gick Bild på gymnasiet :)


Ida

Nej det var Ida Kentner som skrev det, inte pappa :P



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: