2008-06-12
 09:11:28

Frida Räkmacka Danielsson

Detta är ett historiskt ögonblock för mig.
Läs noga.


November 2007

"Om DET någonsin skulle hända mig så ska jag fira med en STOR flaska champange" 

Juni 2008
När jag anlände till jobbet igår imorse så sitter redaktionschefen och redaktören på
plats. Med sig har de tårta och en present.
Det är min sista vecka i Uppsala, så de är här för att "avtacka" mig.
Trevligt av dem!

Men så säger plötsligt chefen:
"Ja det blir ju lite konstigt det här, för jag vet inte om jag är här för att avtacka
dig eller grattulera dig? Enhetschefen och fotografchefen har ju accepterat
att SVT ska lasa in dig."

VA?

"Ja, inget är ju bestämt. De har möte med facket i Stockholm idag och de
ska diskutera huruvida du ska få stanna eller inte.
Så vi får äta tårten och hoppas på de bästa!"

Jag fattar INGENTING.
Jag? Få stanna kvar på SVT? Inlasad?
Tiden rullar på och det är dags att dra sig ut på dagens jobb.
Jag hinner gå några meter från redaktionen då Calle säger:
- Frida, din mobil ringer.

Det är min älskade chef.
"Vi har bestämt att erbjuda dig jobb året ut, detta betyder att du kliver
över din lastid, därför så kommer vi att lasa in dig på företaget.

Förstår ni?
Jag kommer INTE att bli utkastad. Jag får stanna kvar!
Det är för bra för att vara sant!

Jag ska med nöje dricka en STOR flaska champange!
Du får också smaka om Du vill!!


Inte vilken bakelse som helst. Utan en inlasad bakelse!

Gårdagen firades tillsammans med Sara!
Vi satt vid Norr Mälarstrand och drack rosévin och åt tapas!
Sjukt mysigt!!
  
Vackra Stockholm by night!


svisse

grattis till jobbet m-g önskar svisse,acke ,gusten

föe du heter väl m-g fortfarande


M.G Nos

Klart jag heter m-g, det är mitt riktigt namn.

"Frida" är bara en täckmantel.


ida

Shit grattis frida! Helt underbart ju:)



PUBLICERAT: 2008-06-12, 12:59:15 | URL: http://www.idapersson.se
Yohanna

Där satt den!!!:)


Sara

Vad kul! Grattis!


Frida

TACK VÄNNER!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: