2008-07-09
 16:42:06

Uppdatering från Almedalen

Kristdemokraternas dag.
Hallelulja!

Solen skiner och det är fantastiskt väder. Så idag köpte jag den
efterlängtade glassen.
Dagen börjar med att jag inser att det är backfokusfel på min kamera.
Fem minuter innan vi ska göra en synk...
Fan fan och åter fan.
Jag gör synken ändå, och fixar felet efter.

(backfokus = bilden blir oskarp när man zoomar ut, trost att man ställt skärpen vid inzoomat)

Det positiva är väl att jag nu VET hur man löser problemet.

Förövrigt så gillar jag väderprognosen som nyhetsmorgon gav mig imorse.
Gotland hade en stor sol över hela ön, OCH regn.
Smart!
Det betyder ju, att vilket väder det än blir, så är prognosen rätt.

Idag är det lite lugnare än igår, då var det verkligen tokstressigt. Så imorse när jag
vaknade skvallrade mina ögon om en sömnig Frida.
Uppenbarligen syntes det väl efterson en kollega sa "Men vad TRÖTT du ser ut Frida!".
ALLTID lika uppiggande att höra!
Frukosten brukar spenderas vid presscentret där det finns gratis mackor och kaffe,
men den här morgonen var det slut...... då gjorde jag och mina kollegor en fulig.
Vi gick in på ett hotell och åt frukost.

Så nu kan jag stryka det från "to-do-in-life-listen".

Nu ska jag invänta en synk. Efter det är det bara direktsändningen kvar,
sen blir det middag på SVT:s räkning.
Sånt gillar vi!


Sabbe

ooohhh.. darling ja missa juh diiih på msn:en.. va ute hos mummo o klappade katten.. hehe.. spanade in direktsändningen.. de såg stabilt ut;) pusss



PUBLICERAT: 2008-07-09, 21:55:56 | URL: http://chippie.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: