2008-01-20
 20:29:35

Myshelg med snorpapper, bio och Irish Coffee!

Jag är fortfarande dunderförkyld, men jag försöker hålla humöret uppe med att tänka att det bara blir bättre nu. Helgen är över vilket känns skönt, det betyder att mina tre dagar på mitt lilla extrajobb är överstökat. SKÖNT! Det är inte kul att stiga upp 4 på morgonen. Dock fick jag sova ända till 5 imorse eftersom jag sov hos Sara i stan. Det var verkligen uppskattat!! Nu är det två arbetsdagar kvar, sen är jag ledig i två dagar. Då ska jag åka till Linköping och hälsa på Lina! Åhh så kul det ska bli!! Ses Lina och jag två gånger om året så är det mycket!
Längtar!!!

Igår så var Sara och jag sjuka tillsammans. Vi hade en trevlig billig kväll med bio - Arn, som SVT bjussade på. Tack jobbet. Sen så hittade vi en billig restaurang vid St. Eriksplan där vi åt en köttbit och tog ett glas rött. Mycket trevligt. Bion var faktiskt bra, jag hade nämligen förväntat mig att den skulle vara dålig, då jag har hört folk tycka det. När Sara och jag köpte popcorn i kassan så får vi en filmrecension av killen i kassan. Han var lite rolig måste jag säga... kön var runt 10 meter, men ändå så tog han sig tid och berätta vad han tyckte om filmen, vad som var fel med den, han påpekade bland annat att man inte hade sällskapshundar på den tiden, som karaktärerna i filmen hade. 
Kassakillen sa att filmen började bra men slutade dåligt. 
All dålig kritik gjorde att förväntningarna var låga. Men enligt mig var filmen bra. Kanske lite för lång... och lite för dyr?

Vi avslutade kvällen med en underbart god Irish Coffee och lite glass hemma i lägenheten. Det var gott för våra onda halsar. Eftersom jag skulle sova så fick Sara läsa godnattsaga för mig, det blev Bostadsannonserna i tidningen "Vi i Vasastan" (Eller vad den heter?) 
Jag somnade gott och drömde om en egen lägenhet.

      
Jag och Sara på sista festen med klassen i Piteå. Som ni ser så har vi otroligt bra fokus på vinet.
Är man proffs på foto så är man.
På vägen hem från kåren så delade vi på en cider och snodde en postlåda. 
(det finns en liten ligist i oss alla.... den var dock tillbaka dagen efter..)


Maria Vuitton

Var gärna med i min GRYMMA tävling, det enda du behöver göra är att skriva en kommentar och din skostorlek! :)



PUBLICERAT: 2008-01-20, 20:35:13 | URL: http://www.mariavuitton.blogg.se
Sara

Ja, jag hittade massa supermysiga ställen (säkert dyra oxå) som vi kan fika å käka på. Hade nästan glömt bort gamla stan, där är de ju skitmysigt!

Hoppas du har fått en lugn eftermiddag nu när du vart så duktigt å gott upp tidigt. Hoppas jag inte väkte dej när jag va uppe å snöt mig å drack i natt!! Jag sov som en stock när du gick, hörde noothing! Hoppas jag inte höll dej vaken för länge. Vi får höras i veckan. Jag är sååå partysugen. Börjar du sent nån dag? Kraam


Frida

Men Sara! På fredagkväll ska vi till Berns! Jag börjar kl 15.00 på SVT på lördag så det funkar väl! Jaaa! Jag har redan bestämt vad jag ska ha på mig, min NK klänning, synd bara att mina pumps är hos mammi. Men men..
Kram!!


Sara

Jaaa, hurra va roligt! Å ta en drink, dom är så goda! Då kanske Malin hakar på med. Hm, du å alla klänningar. Jag måste få ett jobb nu så jag oxå kan köpa ngt snyggt. Annars kanske jag inte får följa med dej in å krogen för vakten. I så fall får jag vänta utanför på närmsta 2 eleven å du får smuggla ut resterna av dina drinkar.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: