2008-01-31
 00:11:08

Hat trick

Hat trick.
Det är bara onsdag. Ändå har jag lyckats med hat trick redan. 
Och det är inte ens ledigt, helg eller semester.

Ja.
Jag pratar självklart om vin.
Med risk för utskällning (av familj) så skriver jag nu ändå om den hemska (eller?) sanningen.
I måndags blev det vin. Planerna som jag och Sara hade började med en kaffe, som övergick till shopping, 
men som slutade med "ett" glas vin på Sturehof. Jag var hemma.. säg, runt 01.00 på natten. Skulle jobba dagen efter, självklart. 

Inte bakis. 
Faktiskt.
Nästan.

Tisdag. "Ett" glas igen, lite mys på eftermiddagen liksom. Den här gången på Hornsgatan på
South Side, fd. The Dubliner. Mycket trevligt. 
Lite för mycket irländare bara. Jag som är kass på engelska. 
Sen kväll igen. 
Jobb dagen efter.

Idag onsdag, (eller torsdag är det väl NU). ÄNNU ett glas vin efter jobbet. Den här gången blev
det dock BARA ETT glas. 
Och jag är ju hemma i tid. (Fast att jag inte har någon tid att passa)

Jag börjar nu tänka på det som Sara sa i tisdags:
"Jag ska vara vinfri nu. Iallafall tills lördag."

Men HUR svårt kan det vara liksom??? Det är tisdag nu och du ska inte dricka förren lördag?? Jag är med på de löftet.

En dag senare bryter jag det löftet.
Saras Mello-vänner sa till henne att hon aldrig kommer att klara det.
Än så länge leder hon.

Jag förlorade ikväll. 



Vitt igår, så ikväll blir det rött....


sara

1-0 Jag är bäst!!
Vad har häääänt? RING!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: