2008-01-27
 22:06:50

Gem-tricket

Ett tips till er som jobbar vid ett kontor/framför en dator på kvällarna.
Så som jag gör just nu... och varje dag.

Är du trött och vill sova? Men du är rädd för att chefen ska komma?

Gör så såhär:
1. Häll ut en burk med gem på golvet. Mycket ska det vara.
2. Luta huvudet mot bordet, låt armarna vila ner mot golvet.
3. Sov.
4. Kommer chefen in?
5. Du kommer då att vakna i ett ryck.
6. Denna reflex förvandlar du till en rörelse så att det ser ut som om du just ska börja plocka upp gemen.

Perfekt.
Chefen märker inte att du just sov.


Fia

Hej Frida! Superkul att du fått jobb!! (men ok, lite synd för oss på NN...) Men jag önskar dig all lycka till såklart!
Det där gemtricket måste vara en rippoff (ja, hur det nu stavas?!), på min gamla idé, som en polare till mig tom provat ut. Detta sova-utan-att-chefen-märker-trick kräver dock ett eget kontor: Strö ut pennor på golvet, lägg dig och sov, men med foten mot dörren, då chefen kommer in väcks du och undrar han vad du gör så plockar du bara upp pennorna som du "klantigt nog rev ner från skrivbordet" Simsalabim så har du lurat till dig en betald tupplur
Detta är dock inget tips jag rekommenderar att du använder den första tiden på ditt nya jobb, spar det till du blir gammal och less!


Malin

Haha! klockrent! synd att de där inte funkar på mitt jobb!



PUBLICERAT: 2008-01-28, 18:44:29 | URL: http://charmig.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: