2008-01-02
 11:50:26

Fantastiskt bra start på SVT!

Jag samlade allt mitt mod och gick in till chefen. Presenterade mig som vanligt med för och efternamn, precis som om han aldrig har träffat mig. Men han sa, "Jodå jag kommer ihåg dig".
"Jaha, pinsamt.." tänkte jag...

Jag fick en av mina julklappar från SVT som jag inte hade hämtat ut än (biobiljetter, den andra var en jacka). Sen hämtade jag även mitt schema för februari och mars. Därefter försökte jag få fram mellan raderna att jag ville veta om jag skulle få högre lön eller inte med tanke på att det är nytt år samt att jag har mer ansvar (typ).

"ehhh... hur funkar det med lönen nuråååå?" Allmänt blåst-varning på mig...
"Precis som förut, du lämnar lappen där borta i lådan där du skriver upp alla dina OB-timmar." Säger bossen.
"Jaha, fan ingen högre lön här inte" tänkte jag och grät inombords.
"Men du kanske undrar hur din lönenivå ser ut?" fortsätter han..
"öhhh ja?" Mitt hjärta slog dubbelslag.
" Vi tycker att du har gjort väldigt bra ifrån dig och vi har bara hört positivt från ABC-redaktionen så vi diskuterade din månadslön och bestämde oss för att höja den med 3100 kr!"
"DET FINNS EN GUUUD!!"
Detta sa jag självklart inte! Men det var inte långt ifrån! Jag spelade proffs och sa:
"Det låter helt okej för mig."

Jag är så jäääävla glad just nu!
Dock har jag lite ångest över att jag måste göra lika bra ifrån mig på riksnyheterna nu som på ABC! Tänk om jag har blivit skitdålig under julen? Hihi... nä de tror jag inte.

Vilken underbar start på 2008!


sussu

Grattis!!!!! Gud va skoj!! Inte illa vilken lönehöjning, men det är du värd:) Vilken fin bild på dig den med fina frisyren. Larssa o jag Sitter o kollar på Jamie Oliver o är sugna på hans mat. Fast de inte är länge sen vi åt. ALLT han gör ser så otroligt gott ut. Så de vattnas i munnen :) Du får ha de så bra o grattis i förskott du fyller väl i morrn va om jag inte har helt fel GRATTIS TJEJEN!!!!!


Micke

Grattis till den höjda lönen! kul att det går så bra för dig!!! glad för din skull!
tänkte passa på att Önska Grattis på födelsedagen ochså när jag endå skriver! Hoppas du mår bra!
Kram\ Norrmannen


Frida

Tack så mycket alla!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: