2008-02-25
 13:13:48

Idag är en Historisk dag!!!! På många sätt....

Vill ni se en stjääääärna, seee på miiiiig!
Ikväll är det direktsändning från Saluhallen här i Uppsala! Där ska vi stå och se
allmänt duktiga ut! Det kommer även att visas ett inslag som handlar om vår lilla
SVT redaktion!
Hahaha... man är inte så kaxig när man står framför kameran. Det kanske är därför som
jag står bakom!

Idag på lunchen så pratade jag och mina kollegor om bostadsbrist och om att jag INTE
har någon lägenhet.... detta är ett samtal som ofta förekommer...
då ringer ett underligt samtal från Stockholm.
"Hej, jag ringer från bostadsförmedlingen och ser att du står etta på en lägenhet. Vill du ha den??"

JAG står först på en etta på 33 kvm i Vällingby!!!! Jag är just nu på "förslag hos bovärden".
Åh jag är så upphetsad så jag har fått huvudvärk! My god!!!
Snart kommer besked om bovärden godkänner mig.

Ett litet krux.
Jag har INTE sett lägenheten.
Jag vet.
Det är som att köpa grisen i säcken. Men det är en superbillig etta
med balkong! Underbart!
Det som är negativt med lägenheten är också att den ligger 1300 meter från
tunnelbanan. Men det cykel eller buss så funkar de ju!
Sen så är det alltid en bra start i Stockholm.
Ett FÖRSTAHANDSKONTRAKT liksom!!!!
Tjohooooooooo vilken bra måndag!

Hoppas bovärden vill ha mig!
Nu ska jag ut och synka en gubbe!


Malin

Åh men frida! Grattis! vällingby...hur lång tid tar de å ta sig in till stan eller tillbaka? Förstahandskontrakt. De e ju det man drömmer om i den här staden!! OOoh! Jag håller tummarna!



PUBLICERAT: 2008-02-25, 21:05:15 | URL: http://charmig.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: