2008-02-04
 23:41:16

En ny epok i mitt liv

Idag gjorde jag mitt första besök i Uppsala. 
Och första dagen på mitt nya jobb. 
Det känns lite spännande faktiskt, ibland känner jag: Ops, vad har jag gett min in på.
Men samtidigt är det spännande. För måste man alltid veta vad man ger sig in på?
Jobbet varar (vad jag vet nu) tills sista juni, då kan jag ju alltid göra något annat om jag känner för det.
Men så som läget är nu så känns det jätteroligt med nya jobbarkompisar, en ny stad att upptäcka,
en egen kamera att leka (eller jobba..) med.

Idag har jag även fått en ny sambo.
Jajemen! Ni läste rätt!
Jag har träffat en tjej som hyr ut ett rum i sin trea, och jag har blivit den lycklige som får hyra det.
Rummet är helt omöblerat... och allt jag har i södra Sverige just nu är.... en resväska med kläder.
Resten är kvar i nordligaste Norrland.
Måste hämta möblerna.
Nu!
Jag ska låna jobb-bilen någon dag i veckan och åka till IKEA (om jag hittar!!!).  Då ska jag köpa
en lampa och lite annat fint att ha i mitt alldeles egna rum.
Det känns lite lyxigt att ha ett eget rum nu när jag har bott i ett vardagsrum 12 veckor. Dock ska jag 
väl inte klaga. Huset är på runt 420 kvm, jag får middag serverad och kläderna tvättade.
Men ett eget rum är alltid ett eget rum.
Mitt egna!
Min nya sambo verkar iallafall vara en jättehärlig tjej, hon är i samma ålder som jag och allt
verkar frid och fröjd. 
Det känns bra!

Imorgon kommer några nissar från Stockholm för att ha möte med oss på SVT-Uppland (som det nu mera heter)
Vi ska prata om hur redaktionen ska fungera, arbetstider, bilarna, de nya lokalerna, you name it.
Vi ska till och med äta semlor.
Det låter såååå gott.
Synd bara att det inte är så gott.

Nu ska jag sova och drömma om hur man åker från redaktionen ut på E4:an...
Vem kom på den dumma idén att alltid fotografen ska köra bilen???

Sov gott världen.


sara

Heeej! Du va borta sen när jag loggade in mig å msn. Som du kanske har förstått är telefonen fortfarande borta. Men ska ringa för en sista koll senare idag. Håll tummarna då! Kul för dej att de gått bra!!De är ju grymt å få vara med å starta upp ju. Å grattis till boendet. De blir ju kanon. Kommer bli mycket bättre när du har ett rum å stänga in dej i. Å så jobbar du ju varje dag så du kommer ju ut å så! Jag har med fått ett jobb, eller ett projekt rättare sagt. Ca en vecka som produktions ass. De ska bli så roligt. Kanske inte jättemycket pengar men ändå. FAAAAN att min mobil är borta. Hoppas vi hinner pratas ikväll. När flyttar du till uppsala?? Kram å hoppas idag blir lika bra som igår.


Frida

GRATTIS till projektjobbet! Det är ju jättebra med en vecka, först var det två dagar med musikvideon, nu en hel vecka med det här projektet... sen blir det kanske en månad osv! Perfeeekt! Grattis igen!
Idag har vi haft möte heeeeela dagen. Jag är så trött! Hoppas du är online när jag kommer hem så vi kan snacka lite, du får gå ut på stan och försöka sno en mobil! Av någon rik snorunge!
Hörs sen! KRAM!


Yohanna

Spännande alltihop!!!! Ska bli kul att följa dej i Uppsala via bloggen :) LYCKA TILL !!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: