2008-12-12
 08:32:45

Kära hjärtanes då

Nu sitter jag på tåget till Växjö.
Jag har allt man behöver för en lyckad helg. 
Min mac, systemkamera, mobil, ipod, digital photography tidning, trosor, strumpor och fyra öl.

Jag skulle vilja be om ursäkt till alla läsare om ni tycker att jag svär mycket.
Men det bara slinker ur mig.
Igår när jag var på systemet och hade betalat mina varor så glömde jag att ta en påse.
"Fan i helvetes jävla skit jag glömde en påse, men jag betalar den kontant" Sa jag.
"Oj... vilket hemskt språk du använder" sa kassören.

Sorry.
Jag ska bli en bättre människa. Lovar.



Igår försökte jag ta ett självporträtt med min 50/f.1,8 och min nya fina blixt.
Gaaaaaanska svårt med tanke på att man ska ta skärpa på sig själv och samtidigt stå bakom kameran.
Ja ja.
Lite suddigt blev de allt.





Ida Kentner

FASIKEN vilken pudding!

Du får ta mina bröllopsfoto sen när

jag gifter mej om 100 år ;)



Ja jag är kanske bara 22 år, men jag

vet inte om jag är sugen på att "börja"

om ett nytt liv med nya människor. Här

har jag liksom mina närmsta vänner, vill

inte lämna dem. Älskade Sandra och Anna, mfl.

Jag kan läsa till bildlärare här också,

det är det som är hela grejen. Har ju inget

nånannanstans. Jävla kluven grej det dära

alltså.. usch!



Och allt går bra för dej i Sthlm? Jag PALLAR

inte stora städer, jag får ångest bara

jag tänker på det. Det är väl lite det det

sitter i också kan jag tänka mej..



Me and Sandra funderar på att dra och

hälsa på dej efter jul. Vad sägs om det?

Vore ju hemskt trevligt!



Kraaam på dej

Ida



PUBLICERAT: 2008-12-12, 09:36:00 | URL: http://idakentners.blogg.se/
Ida Kentner

Fasen var bra att ha det klart

redan! ;)



Ja man kanske ska stanna kvar lite till.

Gud vad trevligt det hade vart kände jag nu.

Skita i att skriva ex.arbete nu och läsa

Bild B? Jag tror jag måste åka hem och prata

med pappa om det dära :) Det är SÅ svårt

att veta vad man ska göra alltså!



PUBLICERAT: 2008-12-12, 10:31:22 | URL: http://idakentners.blogg.se/
Helmut


Helmut

Schysst självporträtt!

Du vet säkert detta, men tänk på att skärpedjupet är extremt kort vid bländare 1.8.

Men skärpan sitter ju där den ska så de var väl inga problem.

Å de är ju en skön blurrig bakgrund som är tjusningen med ljusstark optik.

Spara ihop en slant å satsa på ett Canon EF85/1.2 så ska du få se på ett kort skärpedjup. Då kan du ta porträtt där fokus ligger på ögonen medans nästippen är suddig... Coolt.










Frida

Näää ögonen är oskarpa, men det syns väl inte så mycket på bilden här! :) Nästa gång jag investerar i ett nytt objektiv så blir det en vidvinkel. Vill ha det sååå gärna!



... och en Eos 5D


Sara

Alt. 1 en GRYM B-foto.

Eller så får du ögonmåtta.

För övrigt har jag ett visitkort här hemma till dej. Om jag inte tappat det. You know to whoooo


Frida

Jaaaaa saraaaa du är bääääst!

Jag hämtar det tillsammans med min husnyckel ikväll!



Jippie jippie!

Puss!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: