2008-08-10
 11:22:23

Ibland går det bara åt ett håll, - fel

Det är fantastiskt hur olika helgerna kan se ut på mitt jobb.
För två helger sen så satt vi fotografer ute i skuggan och åt glass och
hade det trevligt.
Igår var det så jäkla stressigt att vi inte ens fick tid över till en kaffe.
Jag har nog aldrig varit så hungrig i hela mitt liv. Tio timmars arbetspass
utan vatten och bröd.
Stackars jag.
Inte nog med det så fick jag en kamera som någon säkerligen hade tappat
i golvet. Vissa delar satt lite löst och exponeringsknappen hade fastnat i
"automatisk" läge. Man var tvungen att misshandla kameran ifall man ville
ha den i manuellt läge. Ibland fungerade inte ens våld.
KATASTROFALT läge kan jag säga... speciellt om man ska filma stadsministern.....

När vi kom hem till redaktionen så vägrade AVIDEN tanka in mitt band från
talet med Reinfeldt som vi hade filmat.

Så TYPISKT att man råkar ut för sånna här situationer på helgen då ingen
support/tekniker finns till hjälp.

Jag måste berätta om mitt senaste inköp. En våg. Jag är jätteglad!
Nu ska jag se till att bli lite nyttigt efter sommarens alla glassar. I höst måste
jag köpa gymkort också. Min rygg å mina axlar måste verkligen tränas upp känner jag!
Igår när jag pratade med Mr G på telefon så berättade jag att jag hade varit såå nyttig
de senaste dagarna.

"Vad åt du igårkväll då?" Frågade han.
"Hmm.. ingenting"
"Idag då?"
"Ingenting, jag har inte hunnit".
"De är väl ändå inte nyttigt??"
"Nää just de....."


Mr G är förövrigt expert på kost och träning.
Det är inte jag.
Men jag äger en våg. Bara det är väl fantastiskt!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: