2008-08-29
 09:49:26

En leende pilbågsskytt

Fredag. Hurra hurra hurra!

När jag klev av tåget vid Uppsala imorse så stod jag som vanligt vid övergångstället och väntade
på grön gubbe. Då kom det fram en gammal farbror och tittade på mig. Jag tittade
tillbaka och log.
När vi började gå över vägen så säger den lilla farbrorn "Jag blir så glad när man tittar på någon, och
den tittar tillbaka och ler Det är så sällan det händer nu förtiden. Du ser så glad ut. Tack för det!"

Tänk  vad lite det behövs för att göra en människa glad. Han gjorde mig glad med genom att säga
som han gjorde.
Glada klubben.

Innan jag beger mig ut på dagens jobb så måste jag berätta om ett jobb som jag gjorde här om veckan.
Vi filmade en man som ska vara med och tävla i handikapp-OS i pilbåge. Det var skitkul!!
Innan vi åkte hem så frågade Anders, som han hette, om jag ville prova att skjuta.
Ehh.. okeeej.. sa jag lite nervöst.
Även om det är fysiskt omöjligt, så var jag livrädd för att skjuta mig själv.

Jag provade iallafall.
TRO DET ELLER EJ.
Men jag träffade piljäveln i mitten av tavlan. Hahahaha! KOMISKT!
Vaddå nybörjartur??



Här har ni länken om ni vill kolla inslaget.

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1230139


Horst von Snabel

Goderafton.



Som självutnämnd språkpolis måste jag komma med en liten rättelse:

Paraolympics heter det OS där deltagarna har någon form av funktionsnedsättning.



mvh Horst


Frida

Så rätt, så rätt!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: