2008-04-04
 20:38:00

"Jag dansar om du betalar taxi hem"

Okej, på med glasögonen nu om ni ska orka läsa detta!
Ingen orkar väl egentligen läsa två A4-sidor om min utekväll igår.
 
Jag älskar inferno.
De älskar mig.
Jag lägger inte ner lika mycket enerig på att laga mat som de gör på att göra en drink.
De är kärlek.
 
Anyway.
Jag hade en av de roligare kvällarna igår.
Robert och jag bytte Schulman-fest mot Adam Tensta. Är man en förorstbrud så är man liksom.
Så här gick detta byte till:
En kostymkille med på tok för mycket pengar kommer fram till Robert och säger.
"Ursäkta, men skulle inte du kunnde lura mina kompisar att du är Örjan som skapade
klädmärket Cheap Monday?"
Robert har alltså ett lååångt skägg som förövrigt är ganska häftigt (det drar till sig folk)
och han skulle alltså likna Örjan med detta jätte-skägg.
Robert är inte den som är den. Han spelar sjäääälvklart "Cheap-monday-Örjan".
Kostymkillens vänners ögon LYSER när de tror att de pratar med Örjan som precis
har sålt sitt märke till H&M och i och med det tjänat en halv MILJARD kronor.
Dollartecknen lyser i deras ögon.
Robert blir nerbombad med frågor, allt från höstens mode på jeans till hur han kom på
namnet "Cheap Monday". Hans svar var:
"Måndag, tisdag onsdag.... tråkig måndag, billig måndag.. då blev det Cheap Monday"
Jag trodde att jag skulle kissa på mig av skratt.
Efter ett tag så är det dags för att börja bege sig mot Village (Vi var ju tvungna att gå i tid med tanke på mina skor)
Då vill kostymnissarna att vi följer med till deras bord på Peacock istället. Adam Tensta ska vara där och framföra sin nya singel och vi erbjuds drinkar.
Okej.
Här ställs vi inför ett svårt ultimatum. Fortsätta vårat falska liv som "Örjan miljonären" och gratis drinkar. Eller gå vidare mot stureplan och mingla?
Ni känner väl mig.
Peacock blev de!
 
Väl där så spelas Adam Tensta i högtalarna. Då säger jag mitt pucko i baren 
"Va faan kör han playback eller??" 
"Ehh... nej konserten har inte börjat och det är hans skriva som spelas."
Pinsamt.
Förövrigt så står herr Tensta i baren och dricker öl. Han var stor som ett hus.
Det måste vara minst en meter mellan axlarna. ha ha.
 
En annan rolig grej är att jag träffar en Pitebo i baren "JC-Nisse", han har tagit sitt förnuft
till fånga och flyttat från Norrland till Stockholm. Så himla roligt! Så nu har jag en till kompis att leka med i storstan.
 
För mig är en lyckad kväll då man får dricka champange. Därför ser jag kvällen som lyckad.
FYRA FLASKOR skumpa beställde kostymnissen in till bordet, olika sortar! FANTASTISKT!
För första gången i mitt liv så drack jag inte upp mitt vinglas, de fanns ju så mycket annat gott
att välja på.


 
Nu måste jag avrunde det här.
Kvällen avslutas med att vi panikspringer till sista tunnelbanan. Ett mini-maraton barfota längs drottninggatan. 



Nu inväntar jag en förkylning med spänning.
 
Livet leker!


Sara

Haha, du är tokig! Barfota på drottninggatan. Du måste ha strumpbyxor i pumpsen.. De gör att de inte sväller lika lätt. Å de roliga är att jag med träffade JC-nisse. Sjukt va! Fast på Mackan klockan halv 2 på medis. Han å nån mer pitepolare. De kommer fram till mej å säger hej (inte nisse utan den andra)
och tittar på han å säger hej på dej.. å vänder mej om för att markera att här blir de inget 5 i 2 ragg. Å så kläcker han, är de inte sara som va tillsammans med Johan ö.. Haha. Såå konstigt. Nu får vi billiga kläder på JC veeery good.



PUBLICERAT: 2008-04-04, 21:31:52 | URL: http://nolita.blogg.se
Frida

Hahahaha Stockholm är litet! Både du och jag träffar honom samma kväll! Vi får gå dit och shoppa någon dag och bjuda med honom ut på party, Då blir det gratis jenas! Yeah yeah!


Hanna

Låter som du hade en grymt kul kväll! Kan ju inte låta bli att skratta ett par gånger! Kram på dig



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: