2007-11-06
 19:23:32

Jaken och Jag

Tänk att en sån underbart trevlig dag kan sluta i katastof, att jag är flyförbannad!! Åååååh! Jag är just nu en Swedbank-hatare. I september någon gång så tappade jag (läs: söp) jag bort mitt Visa-kort, och då spärrade jag det och beställde ett ersättningskort. När jag fick de nya kortet så fungerade inte det.
Då beställde banken ett nytt till mig.... å det funkade inte heller.... så har det hållt på i två månade nu. I TVÅ MÅNADER så har jag inte tagit ut pengar i en bankomat, och NEJ jag har inte sparat pengar på det. 
Idag fick jag ytterligare ett nytt kort som inte fungerade. När jag ringde till banken och var förbannad så hade de
ingen förklaring utan ville bara beställa ett nytt igen. Jag har snart förbrukat en miljard Swedbank kort.
När nästa kort kommer så ska banken få äta upp kortet, skita ut det och sen ska jag byta till SEB. Å HÖR SEN!!

Aja, till dagen så som var så rolig. 
Jag, Jimmy å Johan var ute i Piteå, eller Norrfjärden typ och filmade Jakar... de ser ut som kor fast har längre hår och STORA horn. De var skithäftiga. Dock var det lite läskigt att gå ut i hagen och filma dem när tjurarna var stora som elefanter. Jag frågade:

Frida: Är de snälla?
Bonde: Ja, mot mig.
Frida: Vad gör vi om de attackerar oss?
Bonde: Det är ingen idé att springa, de är snabbade. Då är det kört.

Okej, de kändes ju tryggt. Men de var så snälla alla tjurar och kossor så det var inget att oroa sig för. Det som var ännu mer fantastiskt med jobbet var att bonden var från Sörmland. Sååå trevligt! Det kändes nästan lite familjärt att träffa honom, Nyköping var hans hemstad! Dock verkade jag mer lyrisk över att vi båda var sörmlänningar än vad han var.
Det var verkligen ett tacksamt bildjobb med alla söta djur!! Hoppas på mer sånna!! Nu vet jag vad jag vill ha i julklapp. En ren eller en jak!

Visste ni föresten att en manlig Jak, heter just "Jak", men att en kvinnlig heter Nak. Men det kanske bara är något som Reporter-Johan lurade i mig. Han lurade även i mig idag att vi skulle göra en synk med en gubbe på en bar i Piteå över ett glas öl.
Hur som helst.... Nak och Jak..... en Naken Jak, är det då en transexuell jak? hmmm...


Jag och Jaken.. eller Naken?
Jag och kossamu.
Jag är i den svarta jackan.....


Sandra B

Frida du verkar ha ett sådant toppenjobb! Åka runt och fila roliga grejer liksom. Skoj! :)



PUBLICERAT: 2007-11-06, 19:37:24 | URL: http://sandrabjornbergs.bloggspace.se
Frida

Jaaaa! I love it! :)


Jimmy

Sen blir det inte sämre av att få vara med två coola killar ;-)



PUBLICERAT: 2007-11-06, 20:03:12 | URL: http://www.filmarens.blogg.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: