2007-11-28
 10:57:31

Datanörd...? otroligt ointressant inlägg....

Godmorgon godmorgon!
Eller seg-morgon.. jag sitter nu vid mitt redigeringblock och är förbannad över Aviden som är så saaatans seg! Bra start på morgonen! Jag tror att det kommer att bli en lung dag idag förövrigt eftersom min reporter inte kommer in förren vid 16, och jag slutar ju 16.30! =)

(jaha då måste jag starta om datorn å hela skiten....suuuck...)

Den här veckan ska jag klippa fredagsreportaget igen( (tarmen), och allt började ju väldigt "bra". Reporten ringde mig och sa att hon ville ha någon effekt så inslaget såg "gammalt" ut. Visst, tänkte jag och började leta efter effekten i programmet. Efter en timme blev jag galen och ringde till nornytt och frågade vart jag kunde hitta den. Då visade det sig att just den effekten var en "boriseffekt" som man måste installera försig. 
Okej! jag ringde redigerinssuporten i Stockholm och frågade efter boriseffekter, men han hade aldrig hört talas om det.. underligt. Då ringde jag driftansvarig... och han sa att SVT Stockholm INTE hade köpt dessa boriseffekter till Aviden. (jag måste påså att han nog tyckte att jag var lite cool som frågade efter dem).

Okej! Men än ger jag inte upp tänkte jag. Då börjar jag googla efter någon effekt som skulle kunna installeras gratis til aviden, och klockan 15.00!!!!!!! så hittade jag faktiskt en SUPERBRA effekt som skulle passa utmärkt till inslaget, gratis test i 14 dagar. Perfekt tänkte jag, lagligt och allt!
Meeeen... jag installerar programmet, men då visade det sig att det inte gick att installera fullt ut om man inte är administratör... suck igen...
Så jag ringer redigeringssupport och driftansvarig igen, men de säger att man INTE får installera något till aviden, även om det är gratis och lagligt.
Nähä... efter 5 timmars kämpande (10:00-15:00) så lägger jag ner allt...

Så vart vill jag komma med detta...? Att jag är en jävligt bra redigerare som KÄMPAR för att reportrarna ska få som dem vill =) typ!

Idag är det den 28:e nov vilket innebär att bostadsförmedlingen har börjat att fixa visningar på lägenheten jag sökt i Stadshagen. Än så länge vet jag inte om jag är en av dem... jag har en otäck känsla av att jag inte är en av de lyckliga... men jag håller utkik på min mail hela tiden om jag fått någon inbjudan. Håll tummar & tår!!!!
Sen får ni även hålla tummar & tår kl 17:00 idag när jag är på arbetsinitervju på Kulturhuset! Tänk på mig =)

Jaja! Nu har datorn startat om och jag ska väl börja arbeta.


Sara

Åååå, hoppas du får komma på visning. Tänk att de flesta stockholmare är kränsa som inte vill bo på 22 kvadrat å att de kommer tacka nej så du får den!!! Åå, hoppas du får jobbet.. Så jag kan komma å drinka upp alla mina a-kassepengar hos dej sen=)
Hoppas de löser sej med effekterna.. Kram



PUBLICERAT: 2007-11-28, 11:34:46 | URL: http://nolita.blogg.se
Frida

Jaaaaa!! Får jag lägenheten så blir det en inflyttningsfest som består av mingel med vin och snacks på 22 kvm! Kan de bli bätte?! Noooo!


Sara

Absolut inte!! Det vore ju perfekt.. Så slaggar vi hos dej när vi partajjat på söders billiga ölhak å hos mej å Malin när vi har minglat med kändisar på sturehof! Haha, peeeerfekt!



PUBLICERAT: 2007-11-28, 13:39:52 | URL: http://nolita.blogg.se
Sandra

Hallå där köp blåbär! Jag håller alla tumma och tår jag kan för att intervjun gick bra idag, du har sånt flyt du! Hoppas att ajg blir inbjuden på din 22 kvadratiga inflyttningsfest! SKUMPA!



PUBLICERAT: 2007-11-28, 17:58:54 | URL: http://sandrabjornbergs.bloggspace.se
Joss

your workplace looks fucking awesome dude! ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: