2007-12-04
 00:22:51

Varning: Svordomar!


Tänk att lyckan inte kan hålla länge. 
Dagen började fantastiskt bra men kl 17.54 så började det gå utför....
Jag sitter i lugn och ro och klipper ett inslag till 19.10 sändningen, innan dess har jag precis skickat in mitt andra inslag till 17.55 sändningen. Så kommer det en reporter springande och skriker att kontrollrummet har hängt sig och att inget inslag kommer gå att sända. Därför måste alla sända från sina egna block. Dvs. att redigeraren själv (jag) trycker ut inslaget i tv-rutan.

"De är luuuuungt tänkte jag... jag har tid på mig att ta reda på vilka knappar man ska trycka på då...." 
MEN.. jag trodde det var 19.10 sändningen de pratade om och inte sändningen som precis hade börjat. OOOOPS! Paniken spred sig i kroppen. 
"Hjääälp, vilken knapp trycker man på om man vill få kontakt med kontrollrummet? hur ändrar man till sändningsläge, när vad hur varför.?!?!?!" Miljarder frågor. Det är ju tusentals mer knappar än vad som fanns på Nordnytt i Luleå. Det slutade med att jag fick in ALLA kontrollrum så jag hörde lite rapport, lite aktuellt, lite kulturnyheterna och lite ABC... you name it. Vilket kaos... hur som helst... jag fick ut inlaget i rutan iallafall... 

(Läs inte mer nu om du är känslig för svordomar)

Klockan blev 21.30 och programledaren sa att jag kunde gå hem om jag ville. Skönt, en timma tidigare. Jag ska ta fram mitt SL-kort ur väskan..... vänta nu.... var är det?? Jag hittar inte mitt satans SL-kort!! Jag letar i 15 minuter i min fullproppade väska, som jag kommer med direkt från mamma och pappa, men det är borta. 
Inte nog med det!! Mamma har skickat med en burk med honung som jag ska ge min faster, och den har på något sätt GÅTT SÖNDER i väskfan!! Så min handväska är fylld med härlig Sörmländsk honung!!!!!!

Jaha!!! Jag börjar nu börja leta i min andra väska om jag nu möjligtvis har lagt SL-kortet där! Men då fastnar blixtlåset på den väskan så jag inte får upp den. Jag sliter å sliter tills det går sönder.... men inte fan ligger kortet där heller!!!!!!!!
Hur ska jag nu får igen väskan med alla jäkla kläder? Blixtlåset vägrar att stänga sig!!
MEGASUCK!
Vid det här laget har jag missat bussen vilket gör att jag kommer hem senare, än vad jag egentligen borde göra. Och jag som skulle sluta tidigare?!

Den här historien slutar med att jag får köpa en engångsbiljett till bussen och tunnelbanan... imorgon är de bara att gå och köpa ett nytt månadskort. 
Vilken tur att jag har fått jobb så jag har råd att slarva bort månadskort med SL!


Så här arg var jag!


sara

Ååhneh, inte kul!! Måste bara säga, Malin har fått ett årkort på sl som löneförmån.. de är värt 7000. haha, ångest å tappa bort de. Hoppas allting går bättre idag



PUBLICERAT: 2007-12-04, 10:25:33 | URL: http://nolita.blogg.se
Tina

Huvva för sånt där... sånt slipper man ju helst! Inte hittat SL-kortet än heller? Det är borta helt? Vilken dålig start på veckan...



PUBLICERAT: 2007-12-04, 10:32:26 | URL: http://iamtiny.blogg.se
Frida

SÄG TILL MALIN ATT HÅLLA I KORTET! =)
Dyrt annars... hihi...
jaja, jag ahr köpt ett nytt idag. Det sved! aj aj...


Laila

Ha, ha!!! Ja, vissa dagar så känns det som om man aldrig borde ha klivit upp....ha det bra där nere!!!



PUBLICERAT: 2007-12-04, 15:04:59 | URL: http://lailassida.blogg.se
Frida

Nej, igår var en sån dag! haha.. jag borde ha stannat kvar i sängen hela dagen! =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: