2007-12-12
 20:26:45

Give up.

Åååååh vad trött jag är! Nu skulle jag vilja vara hemma och mysa i min lägenhet. Om jag hade någon. Jag VET att jag tjatar. Men det är lite jobbigt att inte ha någonstans att bo. Rummet jag kollade på som låg på Blekingegatan var inget att ha. 
- Rummet var INTE 20 kvm, snarare 8 kvm.
- Inredningen i HELA lägenheten bestod av en stol, en matta och en madrass.
- Kvinnan hade bott där i 17 år.... (Utan möbler????)
- Det stank rengöringsmedel i lägenheten, som om hon hällt ut allt på golvet.

Nu orkar jag inte längre. Jag ska väntar tills jag ska gå på visning av hyresrätterna i Hässelby, den ena är den 4:e januari och en den andra 6:e. Hoppas några tackar nej till lägenheter så jag får dem. DOCK är det 30 min med tunnelbanan från stan, å andra sidan så är det ett förstahandskontrakt BILLIGT.

Den här veckan är det fredagsreportaget som gäller igen. Lägger upp länken här på bloggen sen... men bara om det blir bra såklart! hihi... Jag känner en smula press på mig då reporten jag jobbar med den här veckan är "mitt i naturen Charlotte Permell" Hon är ju van att jobba med lite mer rutinerade människor. 
Men så som det känns nu så blir det nog bra. Jag har hittat passande musik och det lyfter ju inslaget rejält. Kul kul!!

Nu ska jag kolla på Bonde söker fru, (?!?) dricka kaffe, äta pepparkaka och planera vad jag ska ha på mig på NOS-festen (Nyheter och Samhälle) på lördag! Det kommer bli riktigt skoj!!


Sara

Neej! Inte ge upp. Du har ju fått meeeera jobb! De kommer bli såå bra å snart kommer den perfekta lägenheten. Vi får skåla in nästa år som året vi förverkligar våra drömmar. Roligt med party imorgon!! Tell me all sen. Kraam



PUBLICERAT: 2007-12-14, 16:28:13 | URL: http://nolita.blogg.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: